ArtykułyWydarzenia

Sebastian Tułaziński: II Akwarystyczny Spływ Kajakowy – Czarna Hańcza mnie nie wykańcza

WYDARZENIA

II Akwarystyczny Spływ Kajakowy – Czarna Hańcza mnie nie wykańcza

W dniach 15–19 sierpnia 2018 roku odbył się II Akwarystyczny Spływ Kajakowy. W tym roku spędziliśmy pięć dni na Suwalszczyźnie, z tego aż trzy w kajakach (w roku ubiegłym na rzece Krutynia na Mazurach, płynęliśmy tylko jeden dzień). To był nasz pomysł na urlop: razem z żoną spakowaliśmy butlę turystyczną, namiot i śpiwory, wzięliśmy psa i tydzień spędziliśmy na łonie natury. W ciszy, bez telefonów komórkowych. Tylko szum wody, spacer po lesie, śpiew ptaków. Wieczorem blask ognia i ciepło bijące z ogniska. Organizując tegoroczny spływ, mając do dyspozycji zaledwie kilka dni, starałem się wybrać takie odcinki, aby każdy był zadowolony. Był odcinek dzikiej rzeki płynącej lasami i łąkami, był Kanał Augustowski, były śluzy i jeziora.

Przygodę rozpoczęliśmy w miejscowości Buda Ruska.

Najpierw ognisko, przy którym spotkali się nowi uczestnicy i stali bywalcy imprez akwarystycznych. Świeże powietrze, szum płynącej nieopodal rzeki, śpiew przy gitarze, wyborne pieczone kiełbaski i wszelkiego rodzaju napitki spowodowały, iż wszyscy bawili się wyśmienicie.

Następnego dnia

już o godzinie ósmej rano wyjechaliśmy na wycieczkę do firmy Aquael. Na miejscu przywitała nas właścicielka, Pani Bogumiła Jankiewicz, od której każdy otrzymał od czapeczkę i nieprzemakalny plecak. Gadżety świetnie pasowały do naszej imprezy: czapeczki idealnie chroniły nasze głowy przed palącym słońcem, a w plecakach można było schować przedmioty, chroniąc je przed zachlapaniem podczas wiosłowania. Zwiedzając fabrykę, widzieliśmy, jak powstają klatki dla gryzoni, akwaria, filtry, grzałki i to wszystko, czego potrzebujemy i używamy, mając akwarium w domu. Po wycieczce do Aquaela szybkie zakupy i powrót do Budy Ruskiej, skąd ostatnia załoga wypłynęła około godziny 13:00. W połowie drogi firma Fluval zorganizowała nam poczęstunek w postaci placków ziemniaczanych, ta firma przygotowała też kończące dzień ognisko w miejscowości Frącki.

Dzień trzeci

rozpoczęliśmy wizytą w ruskiej bani. Pierwsi chętni już o godzinie ósmej w strojach kąpielowych powędrowali do sauny. Okazało się, że ruska bania jest hitem tegorocznego spływu. Płynęliśmy z Frącek do Dworczyska, gdzie okazało się, że na chętnych do skorzystania z sauny znalezionej na sąsiednim polu namiotowym jest dwa razy więcej, niż ruska bania może pomieścić. Najwięksi fani spędzili tam prawie trzy godziny.

Czwartego dnia

pokonywaliśmy odcinek z Dworczyska do jeziora Mikaszewo. Najpierw płynęliśmy rzeką Czarna Hańcza. W Rygolu, w Słodkiej Dziurce, mieliśmy odpoczynek na obiad. Po południu płynęliśmy Kanałem Augustowskim, pokonując dwie śluzy, po czym wypłynęliśmy na jezioro. W tym dniu mieliśmy ostatnie ognisko spływu, na którym Fluval zaserwował półmetrowego sękacza.

W niedzielę,

na zakończenie spływu, w zbiornikach od firmy Aquael przygotowaliśmy aranżacje z biotopem jeziora Mikaszewo. Ozdoby oraz faunę i florę pozyskaliśmy z jeziora, ale po zrobieniu fotek cała zawartość akwariów wróciła na swoje miejsce. Zorganizowaliśmy także wyścigi kajaków, w których wzięło udział dziewięć ekip. Każdy uczestnik rywalizacji otrzymał nagrodę, które ufundowali: Fluval, Tropical, Zoolek, Magazyn Akwarium, sklep zoologiczny Płaszczka z Gliwic. Ponadto Mazurski Park Krajobrazowy oraz Wigierski Park Narodowy dla dzieci biorących udział w spływie ufundowały gry, puzzle, książeczki i kolorowanki. Centrum Zoologiczno-Akwarystyczne Ikola z Wrocławia przygotowało dla każdego uczestnika spływu pamiątkowy gadget.

Wszystkim, którzy przyczynili się do zrealizowania tegorocznej edycji Akwarystycznego Spływu Kajakowego, serdecznie dziękuję. W przyszłym roku planujemy zwiedzanie Wrocławia z perspektywy Odry. Jeżeli uda się zorganizować III Akwarystyczny Spływ Kajakowy, to prawdopodobnie odbędzie się on na Odrze na przełomie maja i czerwca. Już dziś wszystkich serdecznie zapraszam.

Zapraszam też serdecznie do odwiedzenia stron, gdzie można uzyskać więcej informacji na temat spływów:

Akwarystyczny Spływ Kajakowy – fanpage
Akwariumonline.pl – forum
Arowana.pl – forum

Opublikowano drukiem w Magazynie Akwarium nr 5/2018 (171).